Food Connect

‘Ga "voetballend ondernemen" en gebruik een stadion als spiegel.’

 

1. Over het bedrijf

Food Connect kookt en bezorgt verse maaltijden, aanverwante producten en boodschappen voor jong en oud, zowel op thuisadressen als voor organisaties. Toonaangevend in maatwerk en persoonlijke benadering biedt zij landelijk verschillende doelgroepen een passend vers-assortiment tegen een betaalbare prijs. 

2. Wat hebben we gedaan?

We doen het met elkaar en niemand is meer of minder dan een ander. Maar hoe houd je als organisatie de cultuur goed als je in elf jaar tijd groeit van nul naar ruim honderd medewerkers? Food Connect vond een metafoor in het voetbal, waar alle spelers op het veld even belangrijk zijn en het publiek, de klant op de tribune, als je het goed doet je fan. In dit zelf ontwikkelde SaS-model (Stadion Als Spiegel) staat de mens centraal, op een ludieke, simpele maar vooral doeltreffende wijze. Medewerkers kunnen zichzelf zijn en voelen zich thuis in onze organisatie, ieder met z'n eigen positie.

3. Wat heeft het opgeleverd

Vooral vanwege de denk- en werkwijze en de cultuur die we koesteren hebben we als steeds groter groeiende organisatie zowel intern als extern de menselijke maat kunnen behouden. Met 'voetballend ondernemen' scoren we qua motivatie en teambesef, welke bijdragen aan het werkplezier, interne trots en klantgerichtheid. Samenwerken als gelijkwaardig team, ongeacht de omvang. Deze vorm van sociale innovatie heeft Food Connect in 2012 de titel 'Slimste bedrijf van Nederland' opgeleverd.

4. Gouden tip

Probeer ook het beste uit je team te halen, ga 'voetballend ondernemen' en gebruik een stadion als spiegel. Herkenbaar en begrijpelijk voor iedereen. Tevreden en trotse collega's zorgen tenslotte voor duurzame inzetbaarheid en duurzaam tevreden klanten. 

Meer lezen over voetballend ondernemen? Lees hier het interview met Food Connect in 'De Zaak'.

 

 

10-04-2015
Delen: